Eindelijk !!!

Nou nou, eindelijk is het er dan van gekomen.......

Ik ben ingeschreven op school !!!

Tsja, eerst was ik er nog te klein voor, toen kwamen de Feestdagen, daarna was het steeds te slecht weer.
Zo was er iedere keer weer een nieuw rotsmoesje.

Maar, na lang zeuren, ben ik dan vandaag ingeschreven.
Op 6 maart moet ik me om 10.00 uur melden voor m'n eerste les.

Dacht ik lekker makkelijk te kunnen beginnen met een Puppycursus, moet ik deze gelijk overslaan en in de Beginnerscursus meedraaien.

Ze vinden mij met m'n 55cm schofthoogte en 28 KG niet meer een echte Pupsel, maar ik ben pas VIJF maanden hoor !!!

Ik kan natuurlijk al best veel commando's ....
- ZIT > is een makkie, kan ik overal (ben nogal lui :-)
- BLIJF > doe ik vooral goed als m'n eten geserveerd wordt
- HIER > altijd doen, want dat is een snoepje of een knuffel waard
- RUSTIG > beetje vertragen als het vrouwtje mijn tempo niet kan bijbenen
- WACHTEN > heel veel vertragen, want dan komen we bij een gevaarlijk punt
- VOET > da's zitten en goed kijken met oversteken
- TOE MAAR > oversteken en goed doorlopen
- VRIJ > altijd leuk, want dan mag ik weer klootviolen
- AF > een beetje moelijk, want dan moet ik plat op m'n buik liggen; maar deze blijven we goed oefenen
- VOLG > naast het baasje of vrouwtje blijven lopen; maar dan mag ik ook niet aan de riem trekken (lastig !!)
- KLAAR > als we klaar zijn met spelen, borstelen of knuffelen. Gelukkig volgt dan altijd.......
- KOEKJE > deze weet ik altijd te vinden (heb daar een goede speurneus voor :-)

En dan nog eentje die geen enkele Rottie kan :-)
- AAN TAFEL > zodra er met mijn bakken gesleept wordt en ik hoor dit commando ga ik als een speer bij mijn standaard zitten en verroer me niet.

Ben wel heel erg benieuwd wat ik op de cursus nog allemaal bij ga leren.

5 opmerkingen:

  1. Leuk zeg, Luca vind cursus ook leuk, vooral het spelen met de andere honden is feest!
    Luister je al wat beter naar je vrouwtje en ben je braaf?

    Have fun!

    Knuffel van Luca en zijn vrouwtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joh Luca, ik ben altijd knoerte braaf ;-)
    Ennuh luisteren ....... is dat het kunstje met je oren ?? Dacht toch werkelijk dat die er alleen voor de fun aan zaten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joh Dingo is ook zo, maar af en toe moet je gewoon doen alsof, daar trappen de baasjes in, en dan krijg je lekkers!
    Kan je daarna weer je gang gaan, dat lekkers is allang weg, en achter je kiezen voelen doen ze toch niet..:D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heee Dingo
    Nou, ik heb ook de nodige lessen al gehad hoor, en mijn vrouwtje zegt dat ik haar compleet voor schut zet.. Hmmmm, ik weet niet, ik doe wat ze vraagt, en eh, soms doe ik het wel, en eh soms doe ik het niet..

    En, ik mocht met mijn 6 maanden ook niet meer met de kleintjes meedoen..Puh, dan niet, toch???
    Maar wel goed luisteren hoor, je moet het iedere keer weer voordoen....

    Pak je tas maar in, er moet iets lekkers in zitten, en een leuk speeltje, bij ons hebben we een klikker erbij.. Leuk joh, bij iedere klik krijg ik iets lekkers.
    Ach, verder is het errug leuk met al die andere hondjes.. Ik mag er niet mee spelen, da's minder..Dan maar klooien toch???
    Groetjes van Sultan..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig ga ik naar een rottie-school. Dus denk dat ik wel met die joekels mag spelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen